HomeGastblogTop 3 sportonderdelen voor optimale prestaties voor dames

Top 3 sportonderdelen voor optimale prestaties voor dames

Je wilt als dame zijnde of je nu individueel- of in teamverbandsport toch passende sportkleding dragen. Het liefst draag je iets wat helemaal van deze tijd is! Dat begrijpen wij maar al te goed. Wij hebben de oplossing gevonden voor optimale sportkleding dames. Kleding dat passend is voor iedere sport en ook nog eens helemaal modieus is. Lees hieronder meer informatie omtrent dames sportkleding en andere bruikbare informatie voor een optimale sportsessie:

Onderkleding

We beginnen bij het begin, namelijk de onderkleding. Kwalitatief goede onderkleding voor dames is essentieel voor de rest van je outfit. Sportkleding dames kent een groot assortiment aan sportkleding. Onderkleding kunnen we eigenlijk opdelen in 5 categorieën, namelijk compressiebroeken, compressieshirts, ondergoed, sportsokken en sport bh’s. 

Een ander woord voor compressiekleding is thermokleding. Het biedt warmte en ondersteuning aan het lichaam, hierdoor kan jij optimaal presteren. Verwar het daarom niet met een eventuele sportlegging. Het is ook zeker aan te raden om te investeren in de juiste onderkleding. 

Weerstandsbanden

Waar mannen vaak gefocust zijn op krachttraining en het liefst hoe zwaarder hoe beter, zien we dat dames een andere focus hebben met sporten. Ze trainen kort door de bocht efficiënter, daarnaast geldt de regel niet des te zwaarder des te beter. Een essentieel product voor dames die sporten zijn weerstandsbanden. 

Waarom zijn weerstandsbanden zo effectief? Weerstandbanden zijn multifunctioneel om te gebruiken. Je kunt ze gebruiken i.c.m. met je lichaamsgewicht of als extra in de sportschool om je trainingen zwaarder te maken, zonder dat je zware gewichten hoeft te gebruiken. 

Ze zijn ontzettend gemakkelijk in gebruik en ze bieden, zoals de naam het zegt, goed weerstand. Hierdoor trigger jij de gewenste spiergroep. De kans op blessures verkleint, omdat je niet met zware gewichten loopt te gooien.  

Daarnaast zorgt het er ook voor dat je niet afhankelijk bent van een ander. Je kunt thuis, op de club of in de sportschool veilig en efficiënt sporten. Voor een leek is het lastig om in te beelden waarom een ‘simpele’ band zo effectief kan zijn, maar wist je dat veel professionele sporters dit ook gebruiken! Zij gebruiken dit voor revalidatie of om bepaalde spiergroepen sterker te maken. Met een weerstandsband sport je dus ontzettend effectief, je voelt daadwerkelijk dat je je spieren traint en de kans op blessures verkleint. Een win-win situatie dus!

De juiste voeding

Het maakt niet uit of je nu individueel- of in teamverbandsport je verbruikt hoe dan ook koolhydraten. Gedurende dat je sport verbruikt je lichaam 30 tot 60 gram koolhydraten per uur. Dit kan en moet jij eigenlijk aanvullen met brood, fruit of onbewerkte noten om je energie te behouden. Vaak wordt hier niet zo snel aan gedacht, maar het zorgt mede voor een sneller herstel, omdat je aan het eind van je sessie niet helemaal kapot bent. 

Ook is je voedingskeuze voor na het sporten belangrijk voor je herstel, zodat je de kans op blessures verkleint. Eigenlijk is elk type voeding geschikt waar genoeg eiwitten inzit, denk aan een bakje kwark, stuk fruit met een glas melk of eieren. Het is vaak het minst leuke gedeelte van het beoefenen van je sport, maar het is wel het belangrijkste onderdeel. 

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Vul alstublieft uw commentaar in!
Vul hier uw naam in

Ads
spot_img
Meer

Meer